6 Mayıs 2013 Pazartesi

Muhammed vs. Nişanyan davasında son durum

İstanbul, Bursa ve galiba Konya'da üç mahkemede benim meşhur Nefret Suçları yazısına ilişkin dava açmışlar. Bugün Selçuk Sulh Cezada üç dava için talimatla ifademi aldılar. Aşağıdaki ölümsüz mısraları üç defa okuyup copy-paste ettik. Hakim, kâtip ve mübaşir gülmemek için canhıraş çaba gösterdiler.

Sanık ifadesi

Muhammed adlı şahıs, kâinatın yaratıcısı olan yüce tanrı ile, neuzubillahi teala, iletişim kurduğunu ve ondan bir kitap aldığını iddia etmiştir. Benim vicdanî ve dinî kanaatime göre bu davranış küfürdür ve küfürlerin en büyüğüdür. Buna rağmen ben Muhammed adlı şahıstan ve onun övücülerinden şikâyetçi değilim. Herkes, başkasının haklarına tecavüz etmedikçe, dilediği yanlışa inanma ve dilediği hurafeyi hakikat sayma hakkına sahiptir.

Adı geçen şahıs, haşa sümme haşa, kâinatın yaratıcısı ile girmiş olduğunu iddia ettiği iletişim sayesinde, daha önce silik bir tüccar iken, kısa sürede bütün Arabistan’ı kapsayan siyasi egemenliğe kavuşmuş, aynı zamanda 30.000 kişilik ordular sevk edecek mali kaynakları elde etmiştir. Yine “peygamberlik” iddiasına istinaden, hadis ve siyer kaynaklarının bildirdiğine göre, toplam en az onbir eş ve iki nikâhsız cariyeye sahip olmuştur. Dolayısıyla, adı geçen şahsın tanrı ile kurmuş olduğunu iddia ettiği iletişim sayesinde, siyasi, mali ve cinsel menfaat elde ettiği, aksi iddia edilemeyecek bir tarihî olgudur. Menfaat elde etmek suç değildir; ahlaken her zaman ayıplanan bir davranış da değildir. Dolayısıyla, Muhammed adlı şahsın “peygamberlik” iddia ederek menfaat elde ettiğini söylemek, ona suç veya ahlakdışı bir davranış isnat etmek anlamına gelmez. Ahlaki yargılardan bağımsız bir tarihi olguyu ifade eder.

Buna rağmen ben, bazı insanları rahatsız edebileceğini düşünerek, iddia konusu yazımda bu tarihi olguları ileri sürmedim. Muhammed adlı şahıs şöyledir veya böyledir gibi bir ifadeden dikkatle kaçındım. Ancak, eğer Muhammed’e ilişkin bu olguları ifade etmek isteyenler varsa, bunun onların en doğal hakkı olduğunu ve bu hakkın tecavüzkâr kişi ve zümrelere karşı kamu eliyle korunması gerektiğini belirttim.

Bunun aksini iddia edenlerin, temel hukuk terbiyesinden yoksun cahil kişiler olduğu kanısındayım.

Tarihi ve hukuki olguları söylemek, birtakım kişilerin duygularının veya önyargılarının incinmesine yol açabilir. Bu üzücüdür. Ancak bundan hukuki anlamda bir zarar veya bir hak türetmenin, medeni bir hukuk sisteminde, mümkün olamayacağı kanaatindeyim. Olguları söyleme hakkını birtakım kişilerin hisli duygularını incitmeme şartına bağlamakla elde edilebilecek herhangi bir kamu yararı bulunduğunu da tahmin etmiyorum.

76 yorum:

  1. Bu yazıya "manevi değerlerimi aşağılıyor" bahanesiyle küfredene ödev olarak Peter Greenaway'in Goltzius and The Pelican Company filmi seyrettirilmeli.

    YanıtlaSil
  2. savunmanız çok manidar, üstadım. lakin, 'gülmemek için canhıraş çaba gösteren' mahkeme görevlileri hangi memleketten, gerçekler mi, anlayamadım. zira, etyen bey ve bazı agos yazarları bile sizin bu konudaki yazılarınızı kınamıştı hatırladığım kadarıyla.
    memleketimizin bir kemal'i, iki allah'ı, üç muhammed'i tartışılması teklif dahi edilemez gerçeklerdir, malumunuz. sadece islam ahalisi için değil, her türlü din ahalisi sıkı sıkıya riayet eder bu kurala. bu savunmanızın ardından, büyük olasılıkla 'kutsal değerlerle alay' ettiğinizi söyleyeceklerdir. etyen bey de ağzınıza biber sürmek gerektiğini falan savunur muhtemelen.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sewan Hoca Muhammed ve islamla ilgili bu düşüncen bütün dinler içinde böylemi ?

      Sil
    2. Evet, zat-ı şahaneleri, Ateizm felsefesini benimsemişlerdir.

      Sil
  3. Mahkemelerinizin sonucu nedir?

    YanıtlaSil
  4. bir ateistin böyle bir ifadesi ne derece doğru?!

    YanıtlaSil
  5. Sevan bey, muhammed, isa, musa, vb bundan yuzyillar oncesinin liderleri ve bugunun sembolleridir. Bugunun liderlerinden bagzilari basarirlarsa gelecegin sembolleri olacaktir. Fakat; gelin gorun ki insanoglu hep bir tekrari yasayacaktir. Bir lider ve onu sevenler ile sevmeyenler.

    Benim esas merak ettigim gercekten ozgur bir zihin yapisina ne zaman kavusacagimizdir. Cunku ne olursa olsun size dogru gelen bana yanlis gelebilir. Bence esas tartisilmasi gereken sectigimiz kelimeler, semboller ve anlamlardir. Gorecelik kavrami uzerinden yeni bir "izm" yaratamaz miyiz?

    Not: ben ne ateistim, ne dinciyim. Illa birsey olmam gerekiyosa da "sallamazim". Cunku mevcut kosullarda ikiside cok sacmadir, ispatlanamazlar.

    YanıtlaSil
  6. hocam; ha taşa anlatmışsın, ha bunlara. "muhammed adlı şahıs" tabirini görünce okumayı bırakıp küfür etmeye başlamışlardır zaten.

    YanıtlaSil
  7. Süpersin Nişanyan :) -AteistHaber.Net

    YanıtlaSil
  8. Sevan abi mizah anlayışından bir tutam bana da versene:))

    YanıtlaSil
  9. "Bu yobaz kafalar bunu anlamazlar" diyen Lavosier gibi zekisin üstad. Davaları açmaları aslında inandıkları hayali putların varlığından kendilerinin de şüphe etmesinin en güzel ispatıdır.. Bir yalana milyarlar bile inansa o yinede yalandır.

    YanıtlaSil
  10. İnsanların belli bir olgunluk seviyesine ulaşması için daha çok varsa temkinli olmakta genellikle fayda vardır. Bundan dolayı naçizane daha dikkatli olmanızı tavsiye ederim. Bu millet, nicelerini o veya bu şekilde harcadı maalesef. Nişanyan'a dokunmalarını hiç istemem.

    Umarım, sadece hukuk değil adalet de tecelli eder.

    YanıtlaSil
  11. Sevan hocam maşallah ne savunma bee. ağzım açık okudum ,helal olsun bea.ee bu savunmada biz batıl ve sakat düşünceleri olmayan insanlara savunma dersi gibi.Allah yar ve yardımcın olsun hocam bu davada.

    YanıtlaSil
  12. Bu savunmaya eşit seviyede zekice bir cevap pek olası olmadığı için, şiddete yönelebilirler. Dikkat. Etimolijisiz bırakmayın bizi.

    YanıtlaSil
  13. Bir müslüman olarak ben Sevan Nişanyan'ın Peygamberimiz hakkındaki mezkur(menfur?)ifadelerini hiç yadırgamadım doğrusu.Bir gayri müslim olarak övgü sözleri söylemesi hem doğru olmazdı hem de hiç haddi olmazdı. Ancak anlayamadığım husus palavra olarak addettiği Kur'an'ı okumayı neden öğrendiği. Yazık! Bir dahiye hiç yakıştıramadığım bir davranış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir dahiye kuran okumayi yakistiramayan dindar arkadaslar sadece hukuk bilgilerini degil, mizah anlayislarini da gelistirmeleri gerek.

      Sil
    2. Anlayamamanıza pek şaşırmadım gerçi ama bir şeyi eleştirmeden veya övmeden önce derinlemesine okumak ve anlamak gerektiğini öğrenmeniz gerek.

      Kuran'ı müslümanım diyen bir çok insandan daha iyi bildiği için inanmamayı seçmiş Nişanyan, Kuran'dan işine gelenleri alıp işine gelmeyenleri araştırmayan ve bu şekilde inanan bir çok kişiden çok daha dürüsttür.

      Sil
    3. Kur'an okumak Müslümanlara has bir özellik mi? Her okuyanın iman etmesi şart değil. Sen git Kur'an okumadan Müslümanım diyenlere söyle son cümleni.

      Sil
    4. Sevan bey iyi Arapça, hem modern hem de klasik Arapça bilir. Ayrıca Aramice ve İbranice ile de muhabbeti vardır. Siz bilir misiniz bilmem. İtikadı ve inancı budur. Hazreti Muhammed bile kendine küfredene birşey dememişken, itikadının gereğini yerine getiren bir insana reva görülen bu şey, zulümdür sadece.

      Sil
    5. inanmayanlar zaten hadislerdeki ve ayetlerdeki tutarsizligi, siddeti, ayrimciligi, irkciligi (antisemitizm mesela) ve nefreti referans gosterirler. Allah gibi yuce oldugu varsayilan bir varligin bazi kullarina neden hiddet ve ayrimcilik yaptigini sorgularlar. inananlar da ne pahasina olsun, kutsal bulduklari inancin dogruluguna inanmak isterler. sorgulamak ve gerceklerle yuzlesmek pek keyif verici degildir. kur'an ya da incil gibi kitaplari arastirmadan once "kargo dini" (cargo cult) hakkinda bir arastirma yapin. butun dinlerin aslinda insan yapimi oldugunu goreceksiniz. kitap kitap sorgulama zahmetine girmeden.
      https://www.youtube.com/watch?v=zWjGwBpLZdY

      Sil
    6. Kur'an'ı öğrenmek ''Müslümanların tekelindedir,ağyarın ne haddine!''diyen falan yok . Benim söylemek istediğim hem Kur'an'ı palavra olarak değerlendireceksiniz hem de O'nu öğrenip başkalarına da öğreteceksiniz.Bir gariplik yok mu acep burada.Demek ki Nişanyan da (Pek hayra alamet bir gelişme olmasa da) Kuran'ın öğrenilmeye değer bir tarafını farketmiş. Ayrıca fili görüp zürefa zannedenlerden bir şey öğrenecek değilim sevgisiz Nişanyan şakşakçıları.

      Sil
    7. Mizah anlayışı Levent Kırca'nın bile epeyce gerisinde olanların tavsiyeleriyle gelişmiş bir mizah anlayışına sahip olmaktansa azgelişmiş bir mizah anlayışına sahip olmayı yeğlerim. Bende yeterince humour var elimde olsa size de verirdim ama çi faide...

      Sil
  14. bu yazı şey gibi galiba... dur bakayım ne yazıyo orada hakaret mi etmiş la o? şşş bi baksana muhterem ben tam anlayamadım da peygamberimize bi şey mi diyo bu münafık? Hah tam ben de öyle dediydim işte hakaret var bu savunma şeysinde dava açalım hemen.

    YanıtlaSil
  15. Bende Sevan hocamıza aynen katılıyorum.
    Saygılarımla,

    YanıtlaSil
  16. Ahmet adlı insan annesine yardım eder, "insanlık" gereği olarak. Sonra annesi Ahmet'e insanlığının gereğini yerine getirdi diye 5000 TL para verirse; "Ahmet 5000 TL'lik 'menfaat' için annesine yardım etti" denemez. Denir ise Ahmet'e hakaret/iftira edilmiş olur. Zira Ahmet o yardımı 5000 TL için yapmamış, "insanlık" gereği olarak yapmıştır. Hatta 5000 TL'yi de fakirlere çoktan vermiştir.

    Buradaki sorun böyle iğrenç bir hakaret ve iftirayı yapanın "insanlık" ne demek olduğunu bilmemesi, bilememesidir. "İnsanlık" ne demek bilemediğinden, yapılan her "insanlık"ı "menfaat" için yapıldı zannetmektedir. Çünkü kendisi iyilik yaptığında "menfaat" için yaptığından iyilik yapanı da "menfaat" için yaptı zanneder. Zira "İnsanlık"ı yalnız ama yalnız İNSAN olan bilir!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bi suru kadin al, ki bunlarin bazilarinin kocalarini bizzat kendin katlet mallarina el koy, bu menfaat ve cikar sayilmasin, bunu dile getireni de menfaatci ilan et. millet imam hatiplerde catik kasli gulmeyi bilmeyen adamlar yetistirirken, bu adam MATEMATIK koyu kurdu.

      anne ile evlat arasindaki kutsal iliskinin bu konuyla iliskisi nedir anlayabilene askolsun.

      Sil
  17. Merhaba Sevan, Turkler farkli fikirlere saygi duymayi ogrenecek. Hic tanimadigi biri yanlislikla yanindan gecerken kendisine kufur etse donup gozunu cikaracak, hapis yatacak bir zihne sahip travmatik bir toplumdan bahsediyoruz. Binlerce ornek de verilebilir. Siddete yatkin, anlamayan, dinlemeyen, okumayan, baskalarina saygi duymayan, herkesin kendi gibi dusunmesini isteyen bir toplum bu. Bu toplumda sizin gibi insanlar olmasi bence umit verici. Zaman ilginc bir cizgidir, bahse girerim tarih sizden cok bahsedecek.

    YanıtlaSil
  18. sevan nişanyan öldükten sonra birkaç saniye içinde pişman olacağın sözler etmişsin. Ama kıyamet gününde ölüler mezarlarından kalktıkları zaman imansızlar yazılanların gerçek olduğunu anlayacak ve pişman olacakları buyurulmuştur. (Hz Muhammed (S.A.V) efendimizin dininde). İşte sende onlardan olacaksın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha once yazdigi yazilaran pisman olan bir rahmetli taniyormusunuz? veya siz daha once rahmetli olup olumden sonra neler olduguna sahit mi oldunuz? hadi bize kabir azabindan bahset!!

      Sil
    2. sayet olumden sonra gidilen bir yer var ve buranin ve oranin bir yoneticisi varsa onun tum insanliga hesap vermesi gerekecek, insanligin ona degil. zira dunya b.k icinde, katliamlar acilar vs. girla giderken bir kere bile mudahale etmisligi yok. hele hele insan yerine koymayacaksa kadini niye yaratmis bunu hic anlatmiyorum. unutma cocuk kotu birsey yapiyorsa ilk suclu onu buyutenlerdir.

      Sil
  19. Bİlenler bilir Ayet-el Kursi'nin şu makamını, ''ya’lemü mâ beyne eydîhim vemâ halfehüm'' meali ''O, kullarının yaptıklarını ve yapacaklarını bilir.''. Şimdi benim gibi yolu buraya düşüp de o güzel kalbi sıkıntıya giren can pare kardeşlerim kendinizi sıkıntıya sokmayın ve şahsın da bir gün gönlüne değil gözüne gizli olanları görebileceği ümidiyle onun için de dua edin. Zira ''Ve lâ testevîl hasenetu ve les seyyieh, idfa’ billetî hiye ahsenu fe izellezî beyneke ve beynehu adâvetun ke ennehu veliyyun hamîm''. meali (Hasene (iyilik) ve seyyie (kötülük), müsavi (eşit) değildir. (Kötülüğü) en güzel şekilde karşıla. O zaman seninle arasında düşmanlık olan kişi, samimi bir dost gibi olur.) olan Mucize beyanın Fussilet Suresi 34. Ayetini hatırlayın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yapilacaklar zaten belli ise niye bunlar yuzunden gunah ve sevap kazaniyoruz anlamis degilim...

      Sil
  20. Hurafe diye bahsettiğiniz şeyin hurafe olduğu kanaatine nerden ulaştınız? Herkes hür olabilir düşüncesi dini özgürdür fakat iş hakaret ve nefret boyutuna ulaşırsa o arada durmak şarttır. Biz sizin dini inancınıza nitekim o inanç sizde mevcut olmasa da saygı duyuyorsak sizde bizim Allah (c.c.) ve resulü Hz. Muhammed Mustafa (s.a.v.) ya olan inancımıza saygı duymak zorundasınız. İnançlar renkler zevkler tatlar tartışılamaz belki siz doğruyu yanlış olarak görebilirsiniz belki de sizin doğrunuz bize yanlış bu yazıyı dikkat çekmek amacı ile yazdığınızı düşünüyorum çünkü dünyadaki İslam topluluğu çok büyük bir kitleye sahip elhamdülillah. Eğer adalet var ise burada cezanızın en doğru şekilde verileceğine inanıyorum. Dediğim gibi dini yargı ve görüşler tartışılamaz şirk koşulamaz nefret duyulamaz herkesin ''Doğrusu kendinedir...''

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peki siz hurafe olmadığı kanaatine nerden ulaştınız. Bir müslüman olarak inanmayana siz saygı duyabilirsiniz fakat islam inanmayana/kafire saygı duymaz. Bu yüzden islama saygı duyulsun isteğiniz boş bir beklentiden ibarettir. Kuran, inanmayanlara aptal, beyinsiz, eşek, yalancı, azgın, sapık, hayvan ve sair hakaretlerde bulunur. Ayrıca kafirleri cehennemde yakıp derilerini yüzmek isteyen bir tanrıyı temsil eder. Kuranın hatırı sayılır bir kısmında kafirlere cehennemde nasıl işkence yapılacağı etraflıca anlatılır. Ayrıca inanmayanlara kendi hayat şeklini dayatmaya çalışır. Size göre inanmayanlar bütün bunları kabul edecek. İtiraz ederse bu saygısızlığa girer öyle mi... O zaman Kuranı şu şekilde bir okumayı deneyin. İnanan yerine inanmayanı, kafir ve müşrik yerine mümini koyun. Biri de çıksın hergün 5 defa gökdelenlerin tepesinden allah yoktur, peygamber de elçisi falan değildir diye hoparlörle bağırsın. Nasıl...

      Sil
    2. musluman olmayanlara ve bilhassa ateistlere cok saygi duydugunuz icinmi dava aciyor iceri attiriyorsunuz, olumle tehdit edip tonlarca hakaret ediyorsunuz. elestiri kufurse en cok kufuru eden zaten sizsiniz. kendimizi kandirmayalim. dinci dedigimiz insanki dininin ne oldugu onemli degil ama ozellikle muslumanlukta boyle, zayif oldugunda bas eger el etek oper, guclenince kilic ceker kelle kese. saygiliyiz hosgoruluyuz palavralariyla peynir gemisi yurumez.

      Sil
  21. heyyyy delinin kuyuya atığı taşın peşinden giden sınırlı zekalı insanlar önce gidip HZ. MUHAMMED'İN hayatını okuyun sonra bu adama iman edin alemlere rahmet peygamberimizin hiç bir şekilde sefa dolu bir hayatı olmadığı malum ve ortadadır kendisinin hiç bir yalan söylemediği arap munafıkları tarafından itiraf edilir arap munafıklar peygamberimizle bir savaş içindeyken dahi mallarını ona emanet ederdiler kii o kadar emin ve güvenilir birşahsiyetii dii..Mucüzeleride vardır bir. İnanın ki o kadar mükembel bir insan kii bnim anlatmaya gücüm yetmez. Madem aydın ve medeni insanlarsınız araştırın ve okuyun RABBİMDEN dileğim sizlere hidayeti nasip etmesi.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ilk ve ortaokuldaki din kulturu ve ahlak bilgisi kitaplarini iyi ezberlemissiniz. size tevhid-i tedrisat kurumu adina kenan evren ozel odulunu layik goruyorum.

      Sil
  22. böyle bir insanın İSLAM DAVASINA VE HZ.MUHAMMED'E karşın yürütüğü savaşa kanmayın lütfen HZ.MUHAMMED VE İSLAM dinini araştırın öyle karar verin kimin ne olduğu neyin ne olduğunu sağlam kaynaklara bakın bir delinin atığın taşın peşinde gitmeyin......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bu cumleyi %95 musluman olup %94 nun kurani okumadigi bir yerde kime hitaben soylediginizi cozemedim. kusuruma bakmayin.

      Sil
  23. "olgulari söyleme" mi ? ben besvakit namaz kilan biriyim. senin o olgulari aldigin hadis, siyer kitaplarina inanmam. sen ateistsin kalkmis hadis, siyer kitaplarindan izah veriyorsun. alkisliyorum seni haci abi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. namaz kilmakla, kuran ve islam tarihi okumak arasinda fark var. namaz kilinca kuran beyne otomatik yuklenmiyor.

      Sil
  24. Başınıza gelenler, şu ülkenin geleceğine ilişkin 0 civarlarında olan umudumu eksilere düşürdü. Terkedip gitmeli bu zehirli toprakları, terkedip gitmeli.

    YanıtlaSil
  25. oldukça haklı ve yerinde bir savunma.düşünce özgürlüğü insanlar tarafından yanlış anlaşılmış sanırım.düşündüklerini ifade edemiyorsan ne düşündüğünün ne önemi var ki...
    neyse umarım aihm gidersiniz.ve aldığınız tazminatla(kazanacağınızı düşünüyorum) matematik köyünü geliştirirsiniz.kendim için bir şey istemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merak ediyorum bizim de teslise testis dememiz düşünce özgürlüğü içre midir düşünce özgürlüğü uzmanı vatandaş?

      Sil
    2. bu adamin tarihsel ve sosyolojik arastirmasina karsi "ben de sana testis derim" demek gibi sahane ifadenizi kutluyorum. insan en azindan ilkokulda okumayi ogrenmenin heyecaniyla dahi olsa iki kitap karistirir. ama okuyunca maalesef kimse kimseye maas baglamadigi icin gereksiz bir ugras gibi gelmistir. sizede hak veriyorum.

      Sil
  26. Allah cc en sevdiği kulunu korur beyefendi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dunyada silah ve menfaat baronlarinin savaslari yuzunden katledilen irzina gecilen mallari calinan masum coluk cocuklari bebekleri ile oldurulen masum insanlara anlat once...

      Sil
  27. yazılarınızı ilk defa okudum kelime çalışmalarınızı takdir ediyorum hatta hayranlıkla okudum bunlar işin bir kısmı,lakin insanların saygı gösterdiği inandığı inasanlar hakkında aly vari yazmak inictici olabilir.inandıkları şey size göre yanlış onlara göre doğru olabilir ama bu size onları incitme hassas oldukları konuyu kurcalama hakkını sanırım vermez

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ateistlerde hassas ama bir kiside cikip su soylediklerinizi onlar icin soylemiyor. ustelik elestiri veya tarihsel verilere dayanan bir yazi bile dogru durust yazilmiyor. sadece kufur hakaret.

      Sil
  28. soysuz köpek, Allah ıslah etsin seni, şu sıfata bak, meymenetsiz. Rabbim öyle sabırlı ki senin gibileri çarpıp, tuzbuz etmiyor, hayvan herif, sen kimsin ki Hz.Muhammed (SAV) efendimize dil uzatıyorsun iitttt.. Senin beynini uyuşturan mallığın, öküzlüğün, hayvanlığın başka bir şey değil. nişanyanmısın manukyanmısın ne sikimsen fazla kaşınma, kaşırlar o poponu itoğluittttt.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. müslüman yüzünü göstererek ne güzel kanıtlıyorsun muhammede layık olduğunu.
      kullandığın ifadeler ancak senin gibi bir müslümana yakışır.
      tam tayibin istediği kindar ve dindar bir ayıpsın.
      gözler imanla bağlı, akıl çöp tenekesinde.

      Sil
    2. biraz yaratıcı küfür edinde okurken değişik bir keyif alalım. hep aynı..

      Sil
    3. Bunları söyleyipte müslüman olduğunu sanıyorsan yanılıyorsun. Sende iman, ahlak, sünnet yok. Sende sevgi (İslam) yok. Bir müslüman nefret etmez, küfür etmez, hakaret etmez.

      Sil
    4. merak ettigim bu adam bu yazinin kac satirini okuyupda bir anlam cikarabildi...

      Sil
  29. Ben Hz. Muhammed'e ve Kuran'ı Kerim'e inanıyorum. Ama herkesin aynı şeye inanması gerektiğini düşünmüyorum. Yazdığınız yazıyı bir kaç defa okudum. Samimi görüşlerinizi yansıtmışsınız ve değindiğiniz bazı noktalar çok doğru. Ve İslamiyet'i benimsemiş bir kişi olarak insanların yazınızı okuyup alınacaklarına, düşüncelerinize "Saygı" gösterip bu da Onun düşüncesidir diye hoşgörü ile karşılamaları gerekirdi diye düşündüm. Çünkü sözüm ona savundukları(!) din "Hoş görü" kavramı üzerine kurulmuştur. Ama pardon belirli kimselerin uygun gördüğü düşünceyi benimseyip uygun görmediği düşünceyi söyleyenlere "tu kaka" şeklinde yaklaşmak genel bir dünya görüşü haline gelmiş ne yazık ki dünya üzerinde. Bir de ben ilgili yazınızı okuduğumda yaptığınız benzetmeyi beğenmesem bile direk kesin bunu ima etti diye eşleştirmedim. Çok mu safça baktım olaya? Hayır. Çünkü tarihte sizin de bildiğiniz gibi belirttiğiniz iddialarda bulunan bir çok kimse olmuştur. (Her din açısından söylüyorum bunu. Rahatlıkla bin tane kişi bulabilirsiniz kendini Mesih olarak tanıtan. Ya da sahte peygamberlerden ve hatta din kisvesi altında insanları dolandırmaktan kaçınmayanlardan. )Ancak açık yüreklilikle savunmanızda benzetmenizi kime ithaf ettiğinizi söylemişsiniz ve bence bu dürüstlüktür. Ve "Dürüstlük" olgusu hemen hemen her dinde övülür,her kişide olması gereken bir özelliktir denir ancak nedense "Dürüst kişiler SEVİLMEZ." Hatta dürüst kişilerden rahatsızlık duyarlar. Ama iddiaları görünce benim de ilk tepkim sizin ki gibi oldu. Evet Hz. Muhammed (S.A.V)'a inanıyorum, Kuran'ı Kerim'e inanıyorum ve bu yüzden benzetmenizin doğru olmadığını düşünüyorum. Ancak böyle "DÜŞÜNEMEZSİNİZ" demek bana düşmez. Çünkü İSTEDİĞİNİZİ DÜŞÜNMEKTE ve İSTEDİĞİNİZE İNANMAKTA serbestsiniz. İnanmadığınızı açıkla belirttiğiniz ve sırf kalıplara uymak adına inanıyormuşsunuz gibi rol yapmadığınız için bence gerçek anlamda bir insanlık örneği vermişsiniz.
    Her ne kadar Hz. Muhammed(S.A.V) ile ilgili düşüncelerinize katılmasam, hoşuma gitmemiş olsa bile açık yüreklilik ile düşüncelerinizi söylediğiniz için karşılaşmış olduğunuz bu yargılama ve karalama sürecindeki direnişiniz de ve bu davada size kolaylıklar dilerim. "Olduğun gibi görün, göründüğün gibi ol." Görüşünü benimseyerek bu görüşün destekçileri(!) tarafından açılan dava da ayrı bir ironi konusudur. Sağlıcakla kalın.
    R.

    YanıtlaSil
  30. Yetti Artık Bu Kadar Hakaret!

    Evet hakaret vardır ve cezalandırılmalıdır. Nişanyan'ı söylediği söz sebebi ile cezalandıran zihniyet bana ve tüm Türk toplumuna hakaret etmiştir.

    Söylediği sözü aşağıdaki şekilde "Arap" yerine "Yahudi" koyarak, yaşadığım Almanya'da İsa için söylesem kimse beni hapse falan atmaya kalkmaz:

    "Bundan yüzlerce yıl önce Allah ile kontak kurduğunu iddia edip bundan siyasi, mali ve cinsel menfaat temin etmiş bir Yahudi ile dalga geçmek nefret suçu değildir"

    Türkiye hangi cümlenin hakaret olduğuna hükümet tarafından seçilen bir kaç hakimin karar vereceği zarar ziyana dönüşmemiş soyut suçlarla halkın konuşma özgürlüğünü kısıtlamakta, konuşamayan, düşünemeyen bir toplum yaratmaya çalışmaktadır.

    Bu karar halka şunu söylemekte ve kendi zihniyetince beni korumaya çalışırken aslında hakaret etmektedir.

    "Ey vatandaş biz sana bugüne kadar bir Dini ve Peygamberi kesin doğru olarak anlattık ama bak bu adam çıktı senin dinine inanmadığını söylüyor ve senin kafanı karıştırıyor. Sen bunları düşünecek akla sahip değilsin, biz senin adına bu adamı susturduk."

    Kararın özeti budur. Bu karara karşı durmanın Ateist veya Dindar olmakla ilgisi yoktur. Bugün bu karara karşı çıkmayan Dindarlar yarın, Nazi'ler karşısında "hiç sesimizi çıkarmadık, en son bizi almaya geldiklerinde sesini çıkaracak kimse kalmamıştı" diyen papazın durumuna düşerler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. musluman nedir?
      almanin arabasina zevkle biner
      amerikalinin silahlarini alir
      fransizin sarabini gizli sakli icer
      rusun karisini kizini duzmek icin yollara duser
      japonun kamerasiyla televizyon kurar
      italyanin ulkesinde tatil yapmak ister

      sonrada hepsine hacli yahudi diye kufur eder.
      analarindan girer avratlarindan cikar.
      ama en hosgoru sahibi durust her zaman odur.

      super millet yahu.

      Sil
  31. Sözde tanrılar yüzünden bir tanrının daha bu ülkede ceza çekmesine izin vermemeliyiz

    YanıtlaSil
  32. Bir şeyin ne olduğunu -bilimsel olarak- görüldüğü gibi söylemek o şeye ve/ya o şeyi başka şekilde görenlere hakaret ise o şeyin kendisi hakaret aksini iddia edenlerde ya aptal ya da sahtekardır.

    YanıtlaSil
  33. evuzubillahimielşeytaniracim! muhammedin anasını domaltmışsın abim, peki götü boklu marangoz ve meryemin evladı,cahil isa'ya niye tek laf etmiyorsun? asıl dünyayı siken bunlar? böyle çakallık yapma sevan! he isa haklıydı! bok haklıydı! bu çakallar onun götüne bez bağlayıp dünyanın anasını sikiyorlar, sevan iki gram delikanlılığın varsa, gıcık herif!bu hristiyanlara da bir laf et ! düzenbaz keriz! çıkarcı loğusa, kilise faresi seni!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. abim mal mısın, adamın derdi dünya değil türkiye. hristiyanlık türkiye'de de doğrudan baskı ve zulüm aracı olsun, gör bak hristiyanlara etmeyeceği laf kalacak mı.

      Sil
  34. Bilgiden yoksun kalmissiniz. Bir kac yazar dogru seyler soylediginde onlari da cikarcilikla, arka niyetlerle sucluyorsunuz. Turkiye'de adalet ve ozgurluk olsaydi, kendi icinde yapilan kotulukler cezasiz kalmasaydi, yasalar kotuluklerin ustunu ortmek icin degil butun halki korumak icin olsaydi Turkiye bu durumda olmazdi. Turkiye iyi bir yer olurdu. AB'ye de girerdi, beyin gocu olmazdi, insanlar yurdunu birakip kacmak zorunda kalmazdi, dunya standartlarinda iyi ulkeler arasinda yerini alirdi.

    YanıtlaSil
  35. muhammet peygamber çıkarları için savaşan iyi bir savaşcı bence. 1 yanlışa 7milyar insan doğru dese o yinede yanlıştır...

    YanıtlaSil
  36. bu yazı altına yorum bırakan herkezin (ben dahil) isim bırakmakta ne kadar korktuğunu düşünürsek ülkemizin halini zaten anladığımız kanaatindeyim.

    YanıtlaSil
  37. sen nesinnn ya kimsin senin haddine midir peygamber efendimizi konuşmak yorumlamak yargılamak yorum yapmak sanamı düştü ucube neüdüğü belirsiz yaratıkkk sende insanım diye geziyorsunn yaratık

    YanıtlaSil
  38. On yedi yaşında bir kız çocuğu olarak okudum bu yazıyı ve yapılan yorumları. Yazı için söyleyecek bir sözüm yok, haddimin de olmadığı düşüncesindeyim fakat yorumların pek çoğu... komik. Başka bir şeyi düşünemiyorum.

    YanıtlaSil
  39. Nişanyanın sözleri biraz keyif kaçırıcı olsa da bundan dolayı 1 dakika bile özgürlüğünün elinden alınmasını istemem.

    YanıtlaSil
  40. Sevan Bey, lütfen Avrupa İnsan Hakları mahkemesine kadar çıkın. Fikrinize katılırım katılmam orası ayrı, ama hiç kimse düşünce suçundan, sadece ettiği sözden hapse girmemeli! Lütfen hakkınızı her yerde arayın. Sizin sadece düşüncenizi söylemenizden dolayı hapse girecek olmanız milyonları üzüyor, milyonları utandırıyor.

    YanıtlaSil
  41. Velev ki söylediğiniz yanlış ola, velev ki Muhammed gerçekden kâinatın sahibinden vahiy, muhtıra, mektup, risale, sms, email almış ola, velev ki Muhammed bu hakiki vakadan mali ve cinsi menfaat temin etmekden ictinab eylemiş ola, gene de bunları söylemek varsa devletin ilelebed muhafaza ve müdafayla mükellef olduğu temel hakdır.

    YanıtlaSil
  42. Tek merak ettiğim islamiyete karşı olan savaşınız neden?
    Nice müslümanım diyenlerden daha şanslısınız kuranı okumak size nasip olmuş ama neden doğruyu bulmak için değil de açık bulmak için okumuş olmak?

    YanıtlaSil
  43. MIT de phd yaparken böyle tartışmalar çok dönmüyordu

    https://www.youtube.com/watch?v=x9vQV7hE1Uk
    http://arxiv.org/abs/1308.4526

    YanıtlaSil
  44. İnsanlar kendilerine ya dost, yada totem ararlar. Dost bulanlar toteme şevkatle yaklaşırken totem bulanlar totemi tanrılaştırmak için ona mürid ararlar.

    YanıtlaSil
  45. Bundan yüzlerce yıl önce Allah ile kontak kurduğunu iddia edip bundan siyasi., mali ve cinsel menfaat temin etmiş bir Yahudi ile dalga geçmek nefret suçu değildir"

    YanıtlaSil